Denk ook eens na over de volgende vragen :
- Had je de woordspeling ‘Roadmovie’ – ‘Rotmoevie’ snel gevonden? Maakt die woordspeling al meteen duidelijk dat dit geen gelukkig verhaal wordt en er allicht geen traditionele ‘boy meets girl’-verhaallijn in zit, of kan een boek met een dergelijke titel toch nog alle kanten uit?
- Flashbacks geven de reden van Eppo’s vertrek. Was die reden een verrassing of geeft de schrifster soms té duidelijke hints waardoor het verrassingseffect verdwijnt?
- Kan de schrijfstijl van Marian De Smet je boeien? Tussen de hoofdpersonages wordt weinig gezegd en toch creëert ze met die zuinigheid een zwoele en gespannen zomersfeer. Die sfeer wordt nog versterkt door het voortdurende beschrijven van het decor.
- Wat zijn volgens jou de belangrijkste thema’s in dit boek?
- Het personage van Tabita is minder uitgewerkt. Ze blijft een bijfiguur. Is daar een reden voor of had een goed uitgewerkt vrouwelijk personage het verhaal ten goede kunnen komen?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten