dinsdag 1 september 2009

Hanna en ik - Bettina Wegenast


Een meisje vertelt over haar beste vriendin Hanna. Over haar lievelingsjurk. Over hoe ze met barbies spelen, hoe ze stickers ruilen en dieren begraven. En over hoe het is als Hanna op een dag plots dood gaat.

Auteur : http://oud.boekenwurm-en-pleeg.nl/

Denk ook eens na over de volgende vragen :
  • Vind je dit een goede titel? Waarom of waarom niet. Kan jij een andere titel verzinnen?
  • Is het een verdrietig boek? Is het zielig geschreven of staan er soms ook grappige dingen in?
  • Heb jij al eens een huisdier begraven? Wat doe je dan?
  • Ben je al eens heel verdrietig geweest? Voel je je dan zoals het hoofdpersonage in dit boek?

1 opmerking:

  1. Christel Callewaert (Sportbasisschool Heusden)12 oktober 2010 om 13:06

    Ik vond het een goede titel.
    Het verhaal is een beetje zielig. Soms staan er grappige dingen in.
    Ik heb al eens een huisdier begraven. Mama en ik hebben een put gegraven en het diertje erin gelegd.
    Ik ben nog nooit zo verdrietig geweest.

    BeantwoordenVerwijderen