dinsdag 1 september 2009

De zomerzot - André Sollie


Het is volop zomer en Menno is alleen thuis. Er ligt een briefje op tafel voor hem. Hij wacht, het alleen-zijn maakt hem bang. Menno denkt aan zijn mama die zegt dat de Zomerzot door het land dwaalt. Zal de Zomerzot hem beschermen of moet hij bang voor hem zijn?

Auteur : http://www.villakakelbont.be

Denk ook eens na over de volgende vragen :
  • Wat vind je van de tekeningen in het boek? Heb je gemerkt dat er in het begin heel veel kleuren gebruikt worden, maar dat het al snel donkerder wordt en het op het einde zijn de prenten weer kleurrijk. Waarom is dat, denk je?
  • Wie is de zomerzot?
  • Ben jij soms eens alleen thuis? Ben je dan bang?

5 opmerkingen:

  1. Christel Callewaert (sportbasisschool Heusden)21 september 2010 om 12:55

    Ik vond de prenten heel mooi.
    Het verhaal is niet zo makkelijk, maar toch heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lotte raes ( SPORTBASISSCHOOL HEUSDEN)23 november 2010 om 12:53

    De tekeningen zijn mooi en de tekeningen worden donkerder naar het eind toe omdat de zomer gedaan is.
    De zomerzot is de lucht.
    Ik ben soms alleen thuis als mijn mama naar de winkel gaat en dan ben ik niet bang.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. maura vandenberghe (sportbasisschool heusden)23 november 2010 om 12:54

    De tekeningen zijn mooi. Ik weet niet waarom de tekeningen naar het eind toe donkerder worden.
    De zon is de zomerzot.
    Ik ben soms alleen thuis en dan ben ik niet bang.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alyssia Meersschaut (Sportbasisschool Heusden)24 november 2010 om 11:53

    De tekeningen zijn mooi gekleurd. De kleurverandering heb ik gezien, maar ik weet niet waarom het zo is.
    De zomerzot komt niet in het boek voor. Alleen het woord.
    Ik ben nooit alleen thuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kjetil Demeyer (Sportbasisschool Heusden)24 november 2010 om 11:55

    De eerste tekening vond ik niet zo mooi getekend. Als de kleuren donkerder worden, komt er een dief voor in het verhaal.
    De zomerzot is de man met de dikke spieren.
    Ik ben nooit alleen thuis.

    BeantwoordenVerwijderen