dinsdag 1 september 2009

Brieven aan mijn kikkerprins - Reine de Pelseneer


Prinses LuiPels verveelt zich dood. De koning en koningin hebben geen tijd voor hun dochter en het personeel vindt de prinses vervelend. Als de prinses op een dag bij de vijver een kikker ontdekt, droomt ze dat hij ooit haar prins zal worden. Elke dag schrijft ze op haar schrijfmachine een brief aan de kikker. Ze gaat ook iedere dag naar de vijver. Daar leert ze hoge sprongen maken, liedjes kwaken en vliegen eten…

Website auteur : http://www.reinedepelseneer.be/voor-kinderen/

Denk ook eens na over de volgende vragen :
  • Dit verhaal lijkt erg goed op een bekend sprookje, maar het is toch een beetje anders. Weet jij hoe het sprookje gaat en wat er verschillend is in dit boek?
  • Het is niet duidelijk hoe het verhaal afloopt. Vind je dat jammer? Hoe zou je willen dat het boek eindigt?
  • Vind je de tekeningen in het boek mooi of lelijk? Passen ze bij het verhaal? Vind je het oké dat de kikker weinig afgebeeld wordt? Had je meer tekeningen van hem willen zien? Waarom wel? Waarom niet?

2 opmerkingen:

  1. kjetil Demeyer (Sportbasisschool Heusden)9 november 2010 om 12:54

    Ik weet wel nog waarover het sprookje gaat, maar weet de titel niet meer: de prinses smeet de kikker tegen een kest, de kikker had een buil en werd dan een prins.
    Het is mij om het even hoe het boek eindigt.
    Ik vind de tekeningen niet lelijk, maar ook niet echt mooi. Ik vond het wel jammer dat er één tekening op zijn kop stond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. kjetil Demeyer (Sportbasisschool Heusden)9 november 2010 om 12:55

    Ik weet wel nog waarover het sprookje gaat, maar weet de titel niet meer: de prinses smeet de kikker tegen een kest, de kikker had een buil en werd dan een prins.
    Het is mij om het even hoe het boek eindigt.
    Ik vind de tekeningen niet lelijk, maar ook niet echt mooi. Ik vond het wel jammer dat er één tekening op zijn kop stond.

    BeantwoordenVerwijderen