zaterdag 13 juni 2015

Majoor Rosalie - Timothée de Fombelle



1917. Rosalie is vijf jaar. Ze mag achteraan in de klas tekenen, terwijl de oudere kinderen leren lezen. Hoewel het front ver weg is, wordt haar wereldje door oorlog bepaald. De meester leest de heroïsch klinkende krantenkoppen voor, en moeder de hoopgevende brieven van vader, die soldaat is. De waarheid wordt aan een klein meisje niet verteld. Daarom leert Rosalie stiekem lezen. Want ze wil weten wat er echt in de brieven staat, over de verschrikkelijke oorlog en over haar vader.

5 opmerkingen:

  1. Sien Vanhaverbeke15 november 2019 om 07:54

    er stond te wijnig tekst in. maar het was wel een leuk boek

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vond majoor rosalie een droevig boek. Ik vond het een beetje moeilijk om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vond Majoor Rosalie een mooi verhaal goed geschreven

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vond het een leuk boek maar ik wou meer weten over de papa van Rosalie.
    Lot en Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vond het boek dun maar wel spannend en leuk

    BeantwoordenVerwijderen