zondag 19 juni 2016

Alles komt goed, altijd - Kathleen Vereecken



De hemel was grijs die dag. Maar toen de avond viel, kleurde de horizon oranje. Clara veerde op met grote ogen en wees. 'Zo mooi!' 'Hoe kan dat?' vroeg ik. Ik ging op mijn knieën op mijn stoel zitten, achterstevoren, en stak mijn hoofd onder de gordijnen door. 'Er is niet eens zon.' Er kwam geen antwoord. Alles komt goed, altijd is het ontroerende verhaal van Alice, een meisje dat opgroeit tijdens de Eerste Wereldoorlog en dat haar familie uiteen ziet vallen.

4 opmerkingen:

  1. het is een heel mooi open verhaal sommige stukjes pakten me wel. het boek is bekroond voor de Woutetjes Pieterse prijs en ik kan het begrijpen ik zal het boek niet rap vergeten. Groetjes Romy*

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nele Le Percq (sportbasisschool Heusden24 januari 2020 om 15:40

    Ik vind het niet zo leuk ik geef het een 6/10

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het was een mooi in elkaar gestoken boek.
    ZEKER EENS LEZEN!

    BeantwoordenVerwijderen