vrijdag 14 oktober 2011

De vindeling van Wammerswald - Stefan Boonen

Op een dag spoelt er een meisje aan in Wammerswald. Ze is haar naam vergeten. De dorpsbewoners noemen haar dan maar Vindeling. Maar Vindeling is geen gewoon kind. En niet iedereen is blij met haar komst. Wanneer ze op een dag een gevangen beer bevrijdt, volgen de avonturen elkaar in snel tempo op.

Denk ook eens na over de volgende vragen :


  • Heb je dit boek graag gelezen? Welk soort boek is dit volgens jou?
  • Sprak de kaft je aan? Werd je nieuwsgierig?
  • Wat vind je van de tekeningen? Vind je ze mooi? Sluiten ze aan bij het verhaal?
  • Aan het begin van het verhaal worden de personages voorgesteld. Het zijn soms grappige figuren met speciale trekjes. Wie is jouw lievelingspersonage en waarom?
  • De personages en de gebeurtenissen worden soms wel eens overdreven. Stoort dat of kan de schrijver zo goed vertellen dat het toch geloofwaardig blijft?

14 opmerkingen:

  1. Hilke Christens Destelbergen8 september 2012 om 18:24

    Het hoofdpersonage is heel erg lief, slim en dapper.Ze doet veel voor haar vrienden, de beren.
    Een spannend boek met veel avonturen die Vindeling meemaakte. Leuk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gitte van lent (sportbasisschool Heusden)13 oktober 2012 om 07:10

    ik vond het heel spannend en natuurlijk leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jonas (destelbergen)30 oktober 2012 om 18:08

    Ik vond het een leuk en spannend boek

    BeantwoordenVerwijderen
  4. parcival ( sporbasisschool Heusden)4 november 2012 om 13:39

    Ik vond het een beetje spannend. Willy vond ik een leuk personage want hij sprak raar ( met z'n dialect)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vond het een superwijs boek.En het was ook heeeeel spannend.

    WAT EEN COOL AVONTUUR!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lucas Vlaeminck (Sportbasisschool Heusden)9 december 2012 om 18:20

    een leuk boek. Het was ook soms raar en spannend. De tekeningen vond ik heel tof.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit boek vond ik heel leuk. Op het einde was het heel spannend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vond het een heel leuk boek. Volgens mij is het een fantasieboek. Aan de kaft kon je dit nog niet echt zien, maar het meisje maakte me nieuwsgierig.
    Ik vind het mooie tekeningen, ze passen er wel bij omdat het boek fantasierijk is en de tekeningen zijn op een speciale manier getekend waardoor ze ook fantasierijk zijn.
    Mijn lievelingspersonage is Rosa, omdat ze zo lief is.
    Het stoort niet dat de schrijver zo overdrijft, maar geloofwaardig is het niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jorrit (Sportbasisschool Heusden)17 februari 2013 om 17:38

    Ik vond dit een leuk boek, ik kon het boek bijna niet loslaten! Het is een mooi verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Karin (Bib Destelbergen)21 februari 2013 om 11:07

    Dit boek zit verstopt in de tijdschriftbak van Dada !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. silke de croock (destelbergen)7 maart 2013 om 07:41

    het was een spannend boek.
    de prenten waren ook super.
    ik heb het boek met veel plezier uitgelezen.
    ik werd nieuwsgierig toen ik de achterkant van het boek las.dus wou ik het meteen beginnen lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dilhani Lippens (sportbasisschool Heusden27 maart 2013 om 15:38

    Ik vond het een leuk, grappig boek.De illustraties waren mooi en speciaal. Het verhaal was echt boeiend. Agent Willy was mijn favoriet figuur. Hij sprak een beetje gek.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. colin van oostende ( sportbasisschool heusden)14 april 2013 om 11:24

    ik vond het een leuk boek.
    ik vond het een avontuurlijk boek.
    geen mooie kaft en werd niet nieuwsgierig.
    tekeningen vond ik niet mooi.
    de dokter was de leukste figuur uit het boek , ik wil ook op spokenjacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. fay van oostende (sportbasisschool heusden)14 april 2013 om 11:30

    heb het boek graag gelezen en vind het een avontuurlijk boek.
    geen mooie kaft maar wel mooie tekeningen.
    agent willy is de leukste figuur omdat hij zo grappig praat.

    BeantwoordenVerwijderen