donderdag 13 oktober 2011

De schone slaapster - Siska Goeminne

Dacht je dat je het sprookje Doornroosje kende? Niet als je dit leest. Als de Schone Slaapster na honderd jaar wakker wordt, is haar prins in geen velden of wegen te bekennen. Ze stuurt hem een boze brief.

Denk ook eens na over de volgende vragen :


  • Wat verwachtte je toen je dit kleine roze boekje voor het eerst zag?
  • Je kende dit sprookje natuurlijk al. Had je dan nog zin om het opnieuw te lezen?
  • Wat vind je van de brieven tussen de prinses en de prins? Vind je het een leuk en grappig idee van de schrijfster of hou je toch meer van het originele sprookje?
  • Heb je de cd beluisterd? Was het leuk om het verhaal te horen samen met de muziek of vind je dat zoiets niet hoeft bij een boek?
  • Wat vind je van de illustraties in dit boekje?

9 opmerkingen:

  1. Hilke Christens Destelbergen8 september 2012 om 18:28

    Het verhaal is helemaal anders. Ze schrijven brieven naar elkaar. Mooie tekeningen in het boek. Leuk dat ik eens niet moest lezen door de CD. Dan kon ik lekker lui zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vond het een heel leuk boek!!
    maar ik vind het heel spijtig dat ik
    het al in toneel hat gezien!!!
    maar tog luek in boek versi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Silke (Destelbergen)8 oktober 2012 om 08:37

    Het was een mooi boek.
    Maar de cd was niet zo leuk,ik lees liever gewoon het boek, dan kan je meer fantaseren.
    De tekeningen waren ook wel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kjetil ( Sportbasisschool Heusden )21 oktober 2012 om 10:34

    De CD was leuk maar de muziek tussen het spreken duurde te lang!

    De brieven waren mooi.
    Wat ik heel spectaculair vond was dat je de geschreven brieven ook echt zag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dilhani Lippens (sportbasisschool Heusden)7 november 2012 om 09:02

    Ik vond het een leuk boek. Vooral dat ze brieven schreven naar elkaar. Het leukste vond ik dat de schone slaapster deed alsof ze sliep omdat de prins haar toen kuste. Toch hou ik meer van het gewone sprookje. Ik heb niet naar de cd geluisterd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toen ik het roze boekje zag, had ik helemaal iets anders verwacht. Dat het namelijk iets romantisch was, zoals in het sprookje. Maar het was net heel humoristisch.
    Omdat het er helemaal anders uitzag en grappig leek, wou ik het zeker lezen.
    Het was een tof idee om met brieven te werken en ik vond het heel grappig dat ze zo van die grove dingen naar elkaar schreven.
    Ik heb de cd beluisterd en het was heel leuk met de muziek erbij. De muziek is klassiek, dus ze past bij het verhaal.
    De tekeningen zijn mooi en grappig omdat de gezichten zwart zijn en de omgeving is in kleuren.
    Goed gedaan Clara Cleymans!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. fay (sportbasisschool)27 januari 2013 om 19:24

    ik kende het sprookje al maar het werd helemaal anders verteld.
    het idee van de brieven vond ik heel leuk maar toch ook een beetje raar.
    tekeningen waren mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  8. colin (sportbasisschool)27 januari 2013 om 19:29

    toen ik het roze boekje zag dacht ik dat het een meisjes boek zou zijn maar was toch niet zo.
    ik kende het sprookje niet en wou het zeker lezen.
    ik vond het idee van de brieven schrijven naar elkaar niet zo leuk.
    ik vond de tekeningen niet zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. gitte van lent (sportbasisschool Heusden)10 februari 2013 om 16:05

    toen ik het het roze boekje zag toen was ik verwonderd dat het sprookje zo goed bij de kleur paste maar ik vond de tekeningen niet zo mooi omdat er zwarte gezichten waren van de schone slaapster. Ik vond het verhaal ook leuk en de muziek mooi maar een beetje lang.

    BeantwoordenVerwijderen