dinsdag 20 september 2011

Springdag - Anne Provoost


Een meisje springt en wordt geboren. Ze heeft een koffer bij waarin een vrouw zit. De vrouw heeft zelf ook een koffer bij, waarin de man zit van wie ze houdt. En ook de man heeft een koffer bij. Daarin zit oma Kej, die binnenkort zelf een springdag zal hebben.






Denk ook eens na over de volgende vragen :
  • Kan je uitleggen wat een springdag wil zeggen?
  • Wat zat er in jouw koffer?
  • In de tekst staan veel klanknabootsingen (onomatopeeĆ«n). Wat heeft de illustrator gedaan om deze klanken te benadrukken?
  • Dit verhaal wordt verteld in de vorm van een prentenboek. Wat vind je ervan dat een “prentenboek” op de lijst van groep 3 staat?

17 opmerkingen:

  1. de uitleg naast dit kaft klopt niet! (van een ander boek). Springdag gaat over een meisje.. het is ontroerend, heel mooi! Het is een boek dat eerst wat vreemd lijkt maar daar hou ik van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We hebben het aangepast Leonie, klopt het nu wel?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. silke(destelbergen)17 oktober 2013 om 08:00

    kort maar heel leuk en mooie prenten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het boek is kort maar leuk.
    Er zijn ook mooie prenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het boek was heel moeilijk en leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Celine (lochristi)12 november 2013 om 13:58

    IK vind het boek wel leuk, maar ik had het een beetje anders verwacht .De tekeningen zijn wel heel mooi gedaan. Het boek was wel spannend. Het gaat over een meisje dat geboren valt uit de lucht.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kon het boek goed inbeelden door de vele prenten. Het was wel een beetje raar. Een kort boek, maar heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zarah en Merel (de sprankel Beervelde 4de lj)8 januari 2014 om 11:01

    Dit boek werd het meest gekozen in onze klas.
    Het is wel snel uit maar het heeft wel mooie prenten.
    Sommige kinderen begrepen het verhaal niet zo goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. alyne de sprankel beervelde 4lj25 januari 2014 om 13:34

    Springdag was een super super super super super super super super leuk boek !Maar het waren de mooiste prenten die ik ooit in boeken heb gezien!!! lees het zeker!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Raf Stove (Merelbeke)9 februari 2014 om 13:22

    Ik verstond het niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Emma Vanthuyne ( merelbeke)9 februari 2014 om 19:03

    het was ingewikeld maar dat is net zo bizonder ! dat je moet zoeken tot je het vind . er zaten mooie woorden tussen proficiat

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het was een heel leuk boek
    met heel mooie prenten!
    Maar naar het einde toe vond ik het een beetje raar.
    Het was een leuk boek maar ik ben het gewoon voor veel dikkere boeken te lezen.
    Voor ik het wist was het al uit!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jorrit (4A Gem. Sportbasisschool Heusden)10 maart 2014 om 19:25

    De prentjes zijn leuk. Het boek is moeilijk te begrijpen...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. fay (sportbasisschool)30 maart 2014 om 12:30

    boek is moeilijk om te begrijpen. geen leuk boek

    BeantwoordenVerwijderen
  15. colin (sportbasisschool)30 maart 2014 om 13:06

    saaie boek

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vond het mooie prentjes.Het was gemakelijk te begrijpen.
    Ik vond het een leuk boek.

    BeantwoordenVerwijderen