dinsdag 20 september 2011

Hoe ik het kopbeest versloeg - Mieke Versyp


Talula groeit op als middelste van zeven kinderen, met nummer acht op komst. Haar moeder is blijven hangen in het flower-power-tijdperk. Er gelden absoluut geen regels in huis. Dat klinkt leuk, maar het maakt Talula ook onzeker. In haar dagboek schrijft ze over haar ongewone gezin, over littekens, over het leven. Haar herinneringen en groeipijnen worden steeds grimmiger.


Denk ook eens na over de volgende vragen :
  • Wat vind je van de namen van de broers en zussen van Talula? Hoe zou jij graag heten?
  • Wie of wat is het “Kopbeest”?
  • Passen de tekeningen in het boek bij het hoofdpersonage? Waarom wel/niet?
  • Waarom is Talula niet gelukkig?

1 opmerking:

  1. Ian van oostende (destelbergen)30 december 2013 om 20:31

    Ik vind de namen van de broers en zussen zeer ongewoon.
    Ik vind dat de tekeningen passen bij het verhaal.
    Wat het kopbeest is weet ik niet het is mij een raadsel.
    Talula is niet gelukkig ze maakt zich overal zorgen over.
    Ik vond het boek niet zo mooi want het intereseerde me niet.

    BeantwoordenVerwijderen