dinsdag 20 september 2011

Het ding en ik - Shaun Tan


Op een dag vind een jongen een ding. Het is een beetje een raar ding. Gek eigenlijk dat niemand anders het ziet. Het lijkt op een gigantische rode theepot, met een heleboel deurtjes, metalen poten, iets van vleugels en een slurf. Of een tong. Hoe dan ook: het is duidelijk dat het ding nergens bij hoort. De jongen krijgt medelijden met het ding. Hoe kan hij het helpen?



Denk ook eens na over de volgende vragen :
  • Wat denk je van de tekeningen, de kleuren, de combinatie van de tekst en de tekeningen?
  • ‘Het ding’ hoort nergens thuis maar vindt toch zijn plek. Wat vind jij daarvan?

7 opmerkingen:

  1. Arno Zeegers (Destelbergen)13 oktober 2013 om 11:32

    Ik vind het een leuk boek maar het is kort het is heel rap uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Cool maar te kort voor onze groep .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het is een kei tof boek maar heel rap uit ze zouden er een dikke versie van dat boekmoeten maken
    maar voor de rest echt een leuk boek

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nogal kort en raar. Ik vind het niet zo boeiend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit boek vond ik heel leuk.
    Het mocht wel wat dikker.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ada (Destelbergen)2 maart 2014 om 09:40

    Ik vind het een kort boek en er staat niet zo veel tekst in. Eigenlijk vond ik het een beetje raar.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Simon De Keyser (Sportbasisschool Heusden)20 maart 2014 om 20:56

    Dit boek heeft me niet geboeid. Ik hou meer van een echt leesboek, dit boek is meer een kijkboek.

    BeantwoordenVerwijderen