dinsdag 20 september 2011

De verzwegen brief - Karla Stoefs


Lotte woont met haar moeder en haar oma in één groot, mooi huis. Haar vader is op reis, hij zeilt de wereld rond. Maar nu is haar oma ziek – lang zal ze wellicht niet meer leven – en wil Lotte dat haar vader zo snel mogelijk naar huis komt. Hij moet orde op zaken stellen, want in haar familie thuis dreigt er ruzie uit de barsten.





Denk ook eens na over de volgende vragen :
  • Vond je dit een leuk boek? Waarom of waarom niet? Zou je nog boeken van deze schrijfster willen lezen?
  • Wat vond je het mooiste aan het huis van Ella, Esmée en Lotte en waarom? Welke verhalen daarrond zijn je bijgebleven?
  • Herken je alle elementen uit het verhaal op de kaft? Welk verhaal vond je het boeiendst?
  • Het zeepaardje speelt een belangrijke rol in het verhaal. Welke rol, en wat leerde je bij over zeepaardjes?

4 opmerkingen:

  1. Spanend en cool ik zou het vaker kunnen lezen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Simon De Keyser ( sportbasisschool Heusden)9 maart 2014 om 20:52

    In het begin vond ik dit boek niet zo leuk en had niet zoveel zin om verder te lezen. Maar naarmate het verhaal vorderde, vond ik het toch leuk om te lezen maar niet echt zo spannend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hilke Christens13 april 2014 om 09:11

    De kaft sprak me niet echt aan...
    Het verhaal vond ik wel leuk.
    In het begin was het wel wat SAAI maar op het einde werd het wel spannend. Ik geef het boek 8/10!
    :-) :-) :-)

    BeantwoordenVerwijderen