dinsdag 20 september 2011

De kronieken van Sooi Molenwieken - Mark Tijsmans


Voor de begrafenis van zijn opa reizen Sooi en zijn familie naar het afgelegen dorpje Feerkevenne. Sooi vindt er niks aan. Hij verveelt zich dood in het dorp en aan de molen van zijn opa. Wanneer hij de nacht doorbrengt in de molen, krijgt hij een unieke kans: terug in de tijd reizen! Met zijn eigen 12-jarige opa beleeft hij de zomer van zijn leven.





Denk ook eens na over de volgende vragen :
  • Welke grappige momenten heb je onthouden van dit verhaal? En welke momenten waren het spannendst?
  • Sooi beleeft zijn avonturen zowel in het heden als in het verleden. Vond je dit moeilijk om te volgen? Waarom of waarom niet?
  • Welke personages hebben jouw voorkeur? En welke vind je echt niet sympathiek? Verandert dit in de loop van het verhaal?

4 opmerkingen:

  1. mooi boek!
    dat is een 8 op 10 waard

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ada (Destelbergen)18 januari 2014 om 18:11

    fantastisch mooi boek !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    10op10 krijgt hij van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pieter (Merelbeke)5 februari 2014 om 20:51

    Voor mij krijgt Zelf 9 op 10

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Simon De Keyser (Sportbasisschool Heusden)20 maart 2014 om 21:03

    Ik heb dit boek heel graag gelezen. Het was een goed en spannend verhaal. Ik ga dit boek zeker nog eens lezen.
    Mark Tijsmans is een van mijn lievelingsschrijvers.

    BeantwoordenVerwijderen