zondag 17 juli 2011

Die dag in augustus - Rindert Kromhout

Enrico heeft zomervakantie. Elke dag gaat hij naar het dal om zijn opa te helpen met de schaapskudde. En altijd gaat zijn schetsboek mee, want Enrico doet niets liever dan tekenen. Maar op een dag verandert alles: de aarde schudt, huizen storten in en mensen komen terecht onder het puin. In zijn tekeningen legt Enrico vast wat er met zijn dorp gebeurd is.




Denk ook eens na over de volgende vragen :
  • Waarom praatten de mensen graag met Enrico?
  • Wat moet Enrico nonna Sabina beloven nooit te doen? (p.80)
  • In welke gedaante komt de heilige terug op aarde?

8 opmerkingen:

  1. Merel Herrebaut (sportbasisschool heusden)5 oktober 2014 om 12:18

    Het was een leuk boek en wat dat leuk was was dat er op een blad stond En die dag in augustus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sem Mannaerts (sportbasisschool heusden)7 oktober 2014 om 20:25

    tof boek omdat ik ook graag teken, Enrico zou zonder zijn schetsboek niet kunnen leven

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Imme Heyerick - Heusden3 november 2014 om 19:48

    Ik begrijp dit boek niet zo goed en vind het daarom niet zo leuk. Ik ga het niet helemaal uitlezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Emma Vanthuyne (Merelbeke)14 december 2014 om 14:20

    ik begrijp het niet.... jammer want het begon net zo goed echt waar .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk maar wel een beetje moeilijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Marthe De Mild (Sportbasisschool Heusden)21 januari 2015 om 17:42

    Ik snapte het verhaal eerst niet goed . Mama heeft meegelezen.Die dag in augustus was er in het dorpje van Enrico een aardbeving . Het was een triestig verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. een beetje saai maar voor de rest oke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb het boek graag gelezen, maar het verhaal was eerst niet gemakkelijk te begrijpen. Er komen moeilijke namen voor in het verhaal. De tekeningen zijn wel zeer mooi.

    BeantwoordenVerwijderen