zondag 18 juli 2010

Siebe wil een papa kopen - Moniek Vermeulen

Mette heeft geen papa. Siebe wel. Als Mette ook een papa wil, wil Siebe haar helpen. Maar waar haal je een papa? Koop je papa's in de winkel? Of groeien ze in de tuin? Net wanneer Siebe een oplossing gevonden heeft, komt Mette zelf met nieuws.

Denk ook eens na over de volgende vragen :
  • Kon je dit boekje helemaal zelf lezen?
  • Vind je de tekeningen leuk? Helpen ze je bij het lezen van het boek?
  • Zou Siebe je vriend kunnen zijn? En Mette? Waarom of waarom niet?
  • Wat vind jij: heb je altijd een mama en een papa nodig?Kunnen bv. twee mama's of twee papa’s ook?

10 opmerkingen:

  1. Ik vond het een leuk boek.
    Het was op èèn dag uit.
    ik heb al een papa!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. merel herrebaut (sportbasisschool heusden)24 oktober 2012 om 16:19

    JA IK KON DIT BOEK HELEMAAL ALLEN KUNNEN LEZEN.
    JA IK VIND DE TEKENINGEN LEUK.
    IK HEB ALTIJD MIJN MAMA EN PAPA NODIG DAT IS VEEL LEUKER;

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ellen van lysebettens3 december 2012 om 19:47

    Een leuk en schattig verhaal met een verrassend einde

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo,ik ben Sophie en ik heb een boek gelezen met lespartner (meester) Alec en wij hebben dit boek niet volledig gelezen. Ik wou wel voort lezen omdat het spannend is, maar ik moest stoppen.Ik heb genoten van de prenten en de tekst. Ik vond het een heel mooie kaft ik vond de prenten en de kaft heel creatief. Ik vond pagina 14 het mooist omdat het mooi en rustig is en ik dacht dat ik ook buiten zat.De leukste woorden waren papa kopen en Siebe vond ik een mooie naam ik raad je aan om dit boek te lezen het is een mooi boek het einde vond ik het mooist voor leuke mensen het was heel spannend.
    Een aanrader voor kindern die houden van mooie prenten

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hallo, ik ben Lorenz en ik heb dit boek gelezen
    met mijn leesmakker Pierre.
    ik heb het boek volledig gelezen,
    ik heb genoten van de prenten en het verhaal.
    Ik vond de bijzonderste prent de prent waar Siebe
    een brief schrijft.De bijzonderste namen vond ik
    Siebe,Mette,Jana.
    ik raad je dit boek want je komt meer te weten over twee mama 's die op elkaar verliefd zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Victor en Yentl (wijkschool Haenhout)18 februari 2013 om 15:52

    het was leuk.
    wel niet flink van Siebe want hij wou niet naar bed en hij sprak tegen.
    ook wel een beetje raar want hij vroeg aan mette of ze een papa wou.
    en de papa van mette was dood.
    de papa was een meisje.
    we vonden het grappig omdat hij een papa wou kopen.

    deze opmerkingen zijn van victor, yentl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. VICTOR (wijkschool haanhout)18 februari 2013 om 19:40

    IK VOND HET EEN MOOI VERHAAL.
    NIET BELEEFD WANT HIJ SPRAK TEGEN.



    DE OPMERKING VAN VICTOR

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Manon Cocquyt ( kerkham 1 )21 februari 2013 om 11:07

    Ik vond het een lief boek met mooie prenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jelle, Jozefien en Jari (GBDES)8 maart 2013 om 14:30

    Wij vonden het een heel leuk boek. Het was heel spannend. We waren heel nieuwsgierig of Siebe nu echt wel een papa ging kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leerlingen 2a, De Klaver17 maart 2013 om 15:04

    Het boek is makkelijk om te lezen : grote letters en korte zinnen. Het gaat over 2 sloebers. Ze halen kattenkwaad uit. Dat is wijs!
    Het boek heeft duidelijke prenten
    Sommige kinderen vonden het idee om 2 mama’s te hebben bizar.

    BeantwoordenVerwijderen