vrijdag 16 juli 2010

Niemand en ik - Bart Mertens

Niemand is alleen. Er is niemand anders. Hij verveelt zich. Tot Iets verschijnt. Met Iets kan Niemand tikkertje spelen. Met Iets gaat Niemand de wereld rond. Maar na een poosje heeft Niemand alles gezien, en mist hij toch weer iets…

Denk ook eens na over de volgende vragen :
  • Is dit een prentenboek voor kleuters of is het verhaal toch een beetje te moeilijk?
  • Er staat niet veel tekst in dit boek? Vind je dat erg?
  • Wat vind je van de tekeningen?
  • De personages in het boek heten: 'Iets', 'Niemand' en 'Ik'.Werd het daardoor niet moeilijk om het verhaal te volgen?
  • Waarover gaat dit verhaal eigenlijk, denk je?

11 opmerkingen:

  1. prentenboek voor kleuters.het waren mooie tekeningen .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ellen van lysebettens3 december 2012 om 19:49

    Ik vond het een vreemd verhaal maar toch leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. merel herrebaut (sportbasisschool heusden)12 december 2012 om 14:32

    het was een leuk boek en ik kon het helemaal allen lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. victor (wijkschool Haenhout)29 januari 2013 om 19:02

    de prenten zijn mooi. Ik vond het een moeilijk te begrijpen tekst. Het is een vreemd verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo,ik ben florencne ik heb dit boek gelezen met
    mijn leesjuf Aurelie. ik heb het boek uitgelezen ik heb op het einde genoten omdat ze dan verliefd waren en blij.de prent met de vogels, ik en niemand vond ik het bijzonderst omdat ik omdat het leuke vogels zijn.niemand,ik en iets.het waren toffe personages.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo,ik ben Amélie ik heb dit boek gelezen met mijn leesmakker Lotte. Ik heb het boek uitgelezen.
    Ik heb het meest genoten van de prenten. Dit vind ik de mooiste prent: Niemand zit op een tak en kijkt heel triest. IK vind dit de mooiste prent omdat ik de bal kwijt was en ik vind het speciaal omdat Niemand de bal ziet. De drie worden die ik ga onthouden zijn Ik,Niemand,bal. Kinderen die houden van ingewikkelde boeken moeten dit boek zeker lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. halo, ik ben jame en ik heb boek dit gelezen met makker gilles. we hebben het boek gelezen en we vonden er van : wij vonden het boek heel leuk maar het was een beetje verwarendt dat moeilijk te begrijpen waren. een jongen is op zoek naar een meisje.het boek was spanend. we zouden het boek in onze bib. plaatsen.het boek is verzonen.
    het waren BIG letters. de kinderen die van gekke dingen leuk vinden moeten dit lezen.
    het is niet zoon goed voorlees boek.
    DUS LEES HET BOEK ZEKER!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Luis Bauer (Haenhout Wijkschool)6 februari 2013 om 07:36

    het was heeeeel mooi verhaal met mooie prenten. Het gaat over Niemand en ik. Opeens heeft Niemand een stemmetje gehoord of was het een vliegje...? Ik ben het vergeten maar dit boek moet je echt lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Cédric (wijkschool Haenhout)18 februari 2013 om 15:43

    het was leuk, het leest vlot en het was niet te moeilijk en niet te gemakkelijk. het waren mooie prenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hannah De Becker ( kerkham 1 )21 februari 2013 om 11:18

    In het begin vond ik het een beetje raar maar het werd toch heel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leerlingen 2a, De Klaver17 maart 2013 om 15:11

    We moesten even wennen aan de namen Iets en Niemand, dat vonden we een beetje raar. Het is een lollig, spannend verhaal. De prenten zijn mooi. De geluiden staan groter geschreven, dat is leuk.

    BeantwoordenVerwijderen