vrijdag 16 juli 2010

Konijntjesbrood - André Sollie

De koning en de koningin verwachten een kind. Maar dan krijgen ze ruzie. De koningin wil een wit konijntje, maar de koning heeft liever een eekhoorn met een rode staart als troonopvolger. Wat nu?

Denk ook eens na over de volgende vragen :
  • Dit boekje is nogal moeilijk om zelf te lezen. Vond je dat jammer? Heeft er iemand voorgelezen of heb je het samen met iemand gelezen?
  • Wat vind je van de nogal speciale tekeningen (eigenlijk collages) in het boek? Heb je ze aandachtig bekeken? Vullen ze de tekst aan of tonen ze meer dan de tekst zegt?
  • Bestaat de paddenstoel 'konijntjesbrood' echt, denk je?
  • Heb jij al eens ruzie gemaakt over zinloze dingen? Waarover dan?

6 opmerkingen:

  1. merel herrebaut (sportbasisschool heusden)14 november 2012 om 19:28

    dit boekje was niet moeilijk en ik heb het helemaal alleen gelezen. De tekeningen waren mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ellen Van Lysebettens19 november 2012 om 20:43

    Een beetje een raar boek en hier en daar een moeilijk woord. de afbeeldingen zijn ook niet helemaal mijn ding

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hallo,ik ben Lorenzo en ik heb dit boek gelezen met mijn lees makker Noor

    ik heb het bijna uitgelezen.

    ik heb genoten van de leuke prenten en het mooi verhaal.

    ik vond de prent met de meneer met het konijnen hoofd het mooiste.

    deze 3 woorden ga ik zeker onthouden: konijntjesbrood,paleis,goedgemutst.

    ik vind het een mooi letter type.

    h'is een leuk voorleesboeken.

    k'vond het een rare titel.

    het is een kei leuk boek het is bestemt voor alle kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Valerie Kruithof ( kerkham 1 )21 februari 2013 om 11:14

    Ik begreep niet goed wat er ging gebeuren, wat de bedoeling was.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vond het vooral een heel grappig boek want de koning wou een baby eekhoorn en de koningin een baby konijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leerlingen 2a, De Klaver17 maart 2013 om 15:13

    De tekst is wat raar. Waarom wil de koning een eekhoorn als kind?? Sommige kinderen hadden het wat moeilijk om het verhaal helemaal uit te lezen. De tekeningen zijn een beetje als kunst : sommige kinderen vonden het heel mooi, anderen niet.

    BeantwoordenVerwijderen