donderdag 15 juli 2010

Kleine man en God - Kitty Crowther

Op een dag ontmoet Kleine Man God. Die ziet er helemaal anders uit dan hij had verwacht. Bovendien kan hij veranderen in een indiaan of een cowboy, een hert of een gorilla. Als Kleine Man en God op pad gaan, blijkt dat God toch niet alles kan. Of doet hij maar alsof?

Denk ook eens na over de volgende vragen :
  • In dit boekje staan meer tekeningen dan tekst. Vind je dat erg?
  • Vind je het een leuk boek? Waarom of waarom niet?
  • Kon je de tekst helemaal alleen lezen?
  • Kan het verhaaltje echt gebeurd zijn? Hoe ziet God er volgens jou uit?Kan het zo iemand zijn als in dit boekje?

11 opmerkingen:

  1. merel herrebaut (sportbasisschool heusden)18 oktober 2012 om 20:44

    nee ik vind al die tekeningen leuk
    het was fijn om te lezen
    de tekst was makelijk om te lezen
    nee dat kan niet. hij draagt een wit kleed, maar hij ziet er niet uit als in het boek

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ellen van lysebettens12 november 2012 om 20:30

    Ik vond het niet echt een boek voor mij.
    Ik verstond niet goed waar het boek me naartoe wilde leiden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lennert(haenhoutschool destelbergen)29 januari 2013 om 18:19

    leest vlot en het is mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is mooi geschreven. Het heeft mooie prenten. Het is spannend, het is vlot geschreven. Het is 'zot'!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hallo,ik ben Flore en ik heb dit boek gelezen met Nikola.het is bijna uit.We vonden de prenten mooi.wij vinden de prenten grappig en de mooiste prent was waar die god en manneke aand wandelen waren!!!Indiaan,god,kleine,kleine,man.wij vonden het boek niet zo spannend.en je moet de boek zeker lezen omdat het soms nieuw schierer is en als je get niet doedt geven wij een schop op julli had!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hallo wij zijn Lola en Femke en wij hebben dit boek met Mathis gelezen.We lazen het volledig
    uitgelezen.We hebben van alles genoten.We vonden
    alle prenten mooi.De woorden God,kleine en hemel
    lazen we veel in het boek.


    VOOR KINDEREN MET VEEL FANTASIE!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo, ik ben Jules uit het tweede leerjaar en ik heb dit boek gelezen met Seppe, mijn leesmakker uit het vijfde leerjaar. We hebben dit boek volledig kunnen uitlezen. Ik heb het meest genoten van de kleine man die met God op de tak van de boom zat. Ik zal vooral de woorden "bidoink", "poink", "bonk" onthouden uit het verhaal. Ik raad andere kinderen zeker aan om dit boek ook te lezen. Er stonden mooie prenten in waarin je steeds "God" in kon herkennen. Ik vond het spannend en leuk om te lezen ! Een boek voor kinderen die houden van God !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hallo , ik ben lieze en ik hebboek gelezen met
    leesclown aaron we hebben het volledig gelezen
    we hebben van de tekst en de prenten
    van de prent datze samen zitten
    wee vonden het spanend omdat ze afscheid namen
    god en kleine en man we gaan dit nooit vergeten
    het boek heeft mooie prenten en een mooi verhaal
    voor kinderen die van verhalen met god houden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo,ik ben Tiebe en ik heb dit boek gelezen met Arno.
    ik heb het boek niet helemaal uigelezen
    ik vind de prent van de cowboy en de indiaan het grappigste
    ik vind het boek spannend
    de dingen die ik zeker zal onthouden zijn: dat god niet kan zwemmen,dat er altijd fluo rond God is
    ik raad dit boek aan voor mensen die graag boeken lezen met weinig tekst en veel prenten
    dus zeker lezen!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het een heel leuk boek omdat hij kan veranderen in verschillende dingen. Ik was heel nieuwsgierig omdat ik niet wist wat er ging gebeuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. elise en an-sofie (wijkschool Haenhout)25 maart 2013 om 14:48

    hallo ik ben an-sofie en elise
    en ik vind het boek sssssuuuuuuuppppppppeeeeeeee rrrrrrrrrrrrrr
    LEUK!!!!!!!!!!!
    en de tekst is leuk+de prenten zijn ook leuk .einde!!

    BeantwoordenVerwijderen