woensdag 14 juli 2010

In het bos van de luiaard - Sophie Stradie

Als je dit boek opent, springen de tekeningen eruit! In het begin is het bos groen. Er zijn veel vogels en de luiaard hangt ergens verstopt aan een boom. Maar dan komen de machines. Het bos wordt steeds minder groen.

Denk ook eens na over de volgende vragen :
  • Ziet dit eruit als een boek voor iemand van jouw leeftijd?
  • Denk je daar anders over nadat je het boek gelezen hebt?
  • Hou je van pop-up boeken? Wat vind je van deze pop-ups?
  • Kon je alles zelf lezen? Kon je alles begrijpen?
  • Vind jij ook, zoals de man met de zaadjes, dat we de bossen niet mogen laten verdwijnen? Waarom?

15 opmerkingen:

  1. ellen van lysebettens9 oktober 2012 om 18:33

    ik vond het zeer mooie illustratie's bij het boek ,het was snel uitgelezen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Merel Herrebaut (Sportbasisschool Heusden)10 oktober 2012 om 20:29

    Het was een leuk boek. De pop-ups zijn leuk. Ik heb alles goed kunnen lezen, het was soms wat moeilijk te begrijpen.
    de bossen moeten blijven, zodat wij daar in kunnen spelen en wandelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hallo,ik ben Julie en ik heb dit boek gelezen met Gaëtan.Ik heb het helemaal gelezen.Ik heb van alles genoten .Vooral de pagina waar je aan moet trekken moet je eens proberen,omdat ik moest trekken.De opdracht: zie je wel moet je in het hele boek doen.Dat vond ik leuk.ik vond leuk het is een aanrader.

    Voor kinderen die graag zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hallo. ik ben lies en ik heb dit boek gelezen met mijn leesjuf . het boek ging over een een luiaard in het bos en hang de in bomen en hij was helemaal alleen in het bos .hij liep altijd alleen rond in het bos .als ik een bib had zou ik het boek er zeker in plaatsen . ik zou het in de bib plaatsen want ik vond het leuk dat er plaatsjes inkomen en naar omhoog kwamen .ik zou het ook in de bib plaatsen omdat het fijn is de luiaard te zoeken . pop-up boek is een heel fijn boek want : als je het omdraait staan er altijd leuke prenten in en ze springen er van uit . het zijn ook zeer mooie prenten . mooie kleurtjes zeker veel groen ik hou van groen want ik ben echt een mos kindje .als ik moest stoppen met lezen wou ik graag verder lezen omdat het zo een tof boek was . dit verhaal is verzonnen . de lettertype is heel speciaal en je kan het lezen het is niet te groot en niet te klein . het is een zeer goed voorleesboek want het is geschikt( voor jong en oud want alles is zo leuk om te lezen en naar te kijken .er stonden super mooie prenten in . er waren veel mooie bossen en zo riviertjes ... . ik begreep het boek helemaal want : de prenten zijn heel speciaal .
    en je kon er veel uit leren .
    de titel is super leuk en ik zou het leuk vinden dat iedereen dit boek leest want je kan er veel uit leren en je kan veel mooie prenten zien en je kan er van genieten . het was ook een leuk personage .
    als jullie mijn bericht lezen wil ik dat jullie het boek gaan lezen dus doen !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hallo,ik ben Ferrand en ik heb dit boek gelezen met mijn leraar Milan. het gaat als volgt, er was een luiaard dit in het bos woonde. maar dan komen de machines.steeds meer bomen worden gekapt,en mensen en dieren vluchten. alleen de luiaard slaapt door en merkt niets... alle bomen waren weg behalve die ene boom van de luiaard. dan kwam een man en die vond dat niet leuk voor die dieren. hij haalde zaatjes en begon te strooien, en toen kwam alles weer tot leven. de vogels fluiten,de mensen spelen met de dieren. dit boek verdiend een prijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bono en Luïs (wijkschool Haenhout)18 februari 2013 om 15:33

    bono en luïs hebben dit boek al gelezen en we vonden het heel mooi en het waren mooie prenten en het was leuk voor de luiaart te zoeken en de andere dieren en op het einde was het super mooi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lennert (wijkschool Haenhout)18 februari 2013 om 15:54

    ik vont het te leuk en mooje prenten. Dit boek is supertof!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Viktor De Ganck ( kerkham 1 )21 februari 2013 om 11:12

    Ik vond het boek heel leuk omdat ik graag over de natuur lees.Er zijn ook heel mooie prenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het boek is superleuk. Je kan met de prenten schuiven en ondertussen lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is een heel mooi boek met mooie prenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Stef Van De Velde ( 2A Kerkham )13 maart 2013 om 14:53

    Ik vond het een leuk boek omdat ik graag over de natuur lees. Ik vond de illustraties heel mooi en de tekst heel duidelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leerlingen 2a, De Klaver17 maart 2013 om 15:19

    Dit is een ‘vet’ cool boek. Echt te gek hoe de tekeningen uit het boek springen. Een mooi verhaal over natuurbehoud. Echt een topper!
    Als je dacht dat pop-up boeken enkel voor kleuters zijn, dan heb je het mis!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Elise en An-Sofie (Wijkschool Haenhout)25 maart 2013 om 14:36

    hallo wij zijn elise en an-sofie
    het boek is super TOF!!!!!!!!!!!!!!
    en de prenten zijn super mooi en de tekst is ook mooi
    en het is leuk om de luiaard te zoeken
    einde, daag!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mattis (wijkschool Haenhout)25 maart 2013 om 14:50

    in het bos van de luiaard.
    je moet bij elke prent de luiaard zoeken.
    en de machines maken het bos kapot.
    maar de mens strooide zaadjes en zoo groeide het bos terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. mattis(haenhout wijkschool)25 maart 2013 om 17:49

    in het bos van de luiaard
    de prenten komen echt omhoog.
    en de machines willen het bos veroveren.
    en bij elke pagina moet je de luiaard zoeken.
    ik vond het boek leuk!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen