dinsdag 13 juli 2010

Fred en de wolk - Dirk Nielandt

Fred en Wolk zijn vrienden. Als het waait, gaat Wolk op reis. Fred volgt hem. Ze reizen samen de wereld rond, ontdekken vreemde landen, ontmoeten nieuwe vrienden en beleven een heleboel avonturen. Als je pas leert lezen, groeit dit boek met je mee. In het begin zijn de woorden makkelijk, op het einde moeilijker.

Denk ook eens na over de volgende vragen :
  • De tekst in dit meegroeiboek begint heel eenvoudig en wordt steeds een beetje moeilijker. Vond je dat leuk? Kon je het hele boek alleen lezen?
  • Vond je dit een leuk, grappig, spannend, avontuurlijk, saai, … boek?
  • In elke prent van het boek kan je Fred en de wolk terugvinden. Kon jij ze allemaal vinden?
  • Lig jij soms eens naar de wolken te kijken? Kan je er dan ook allerlei figuren in zien?

11 opmerkingen:

  1. ik vond het boek heel leuk en ik had het vlug uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ellen van lysebettens9 oktober 2012 om 18:31

    Ik was heel benieuwd naar het vervolg avontuur van fred en de wolk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. merel herrebaut (sportbasisschool heusden)6 december 2012 om 18:38

    ja ik kon het boek helemaal alleen lezen
    ik vond het een leuk,spannend,avontuurlijk boek
    ik heb er sommige niet gevonden

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hallo,ik ben Alexander
    en ik heb dit boek gelezen met Brandon
    ik vond dit het leukste boek dat ik ooit heb gelezen.ik vond het een grappig boek.ook super mooie prenten.ik heb het boek niet helemaal gelezen maar het was super leuk tot nu toe.
    de prent was super leuk op p84 85.
    het boek gaat van makkelijk naar moeilijk
    voor kinderen die houden van prenten.












    BeantwoordenVerwijderen
  5. hallo,ik ben Chloé en ik heb dit boek gelezen met
    mijn leesmakker:Amber.
    Ik heb het boek bijna volledig uitgelezen.
    Ik genoot vooral van de prenten,ik vond de prent
    waar met hond Fred,de leeuw en een nijlpaard
    het mooist!!!de drie woorden die ik ga onthouden
    zijn:Fred ,wolk en kat.
    ik raad het boek aan voor de mensen die van honden
    houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Anne-Sophie ,Virginie1 februari 2013 om 14:56

    Hallo, wij zijn Anne-Sophie,Virginie en wij hebben dit boek gelezen met Marine.
    Anne- Sophie heeft het boek uitgelezen,maar Virginie nog niet maar ze wil het wel uitlezen.
    wij hebben het meest genoten van de prenten.
    OP p.48-49 zagen we zeer veel mensen dansen en dat was wel leuk.de drie woorden die we gaan onthouden is:feesten,muziek,springtouwen met lampen.jullie moeten zeker Fred en de wolk lezen omdat het grappig was .
    Het is geen spannend boek maar wel leuk.
    de titel is zeer leuk en ook de prent met de luchtballon.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mattis en amelie (wijkschool Haenhout)18 februari 2013 om 15:34

    het gaat oover een hontje en een wolk.
    mooje teekeningen en ze gaan naar landen.
    ze gaan naar een vulkaan en hij mogt een toertje maaken op de draak. dan gaat hij naar de grot . dan gaan ze naar huis.



    BeantwoordenVerwijderen
  8. halo ik ben Victor.
    het gaat over een hondje en een wolk.
    ik vind het boek leuk want ze gaan naar andere landen. er ging een mevrouw de draak verslaan.

















































    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leerlingen 2a, De Klaver17 maart 2013 om 15:21

    Wat een dik boek! In het begin staan er heel makkelijke verhaaltjes is, maar het einde is moeilijk. Iedereen kan het dus lezen. De verhaaltjes zijn zeer grappig. De tekeningen zijn super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik louis heb dit boek gelezen en ik vont het mega leuk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en ik vond het het leukst toen de krijger er in getrapt was dat de draak dood was.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bono (wijkschool Haenhout)25 maart 2013 om 14:51

    ik ben bono en ik vont het super LEUK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!en het was heel leuk toen de krijger er in ge trapt was en dagt dat de draak dood was en het was niet waar einde tot dan bono

    BeantwoordenVerwijderen