zondag 11 juli 2010

De dokter en het leger van Davy - Edward van de Vendel

Davy is ziek. Hij hoort gedonder en gerommel in zijn binnenste. De dokter zegt dat er een leger in hem zit, en dat dat leger tegen de vijand vecht. En die vijand gaat flink tekeer. Gelukkig heeft het leger munitie bij, en vechtolifanten.

Denk ook eens na over de volgende vragen :
  • Heb je dit boek over de zieke Davy graag gelezen? Was het een triestig verhaal of was het soms ook grappig?
  • Vind je het leger in de buik van Davy een goed gevonden idee van de schrijver? Doet dit je denken aan een ander boek over ziek zijn en legers die tegen elkaar vechten?
  • Vind je de tekeningen mooi? Tonen ze goed waar het verhaal over gaat? Heb je gemerkt dat Davy eerst heel bleek is en steeds meer kleur krijgt?
  • Kan dit verhaal zieke kinderen hoop geven?

13 opmerkingen:

  1. speecial maar goed gevonden. als ik ziek ben, voel ik dat ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ellen van lysebettens9 oktober 2012 om 18:28

    ik vond het wel een leuk boek

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was een leuk verhaal met prachtige tekeningen. Het was ook grappig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. merel herrebaut (sportbasisschool heusden)20 december 2012 om 18:38

    het is een leuk boek :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben (Bib Destelbergen)15 januari 2013 om 12:45

    Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo,ik ben Aidan en ik heb dit boek gelezen met leespartner Maxence. Ik las het verhaal helemaal uit. Ik vond alles mooi maar de prenten waren leuker. Ik vond de prent met de olifant die de kogels droeg met het leger ernaast de mooiste prent.Ik ga deze drie woorden onthouden:
    leger,ziek en olifant.De hoofdpersonage was Davy (het zieke kind). Je moet het lezen want het is een heel spannend verhaal.Het is makkelijk om te lezen want er zijn veel prenten.Voor kinderen die graag boeken met veel prenten lezen is dit het ideeale boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hallo,we zijn Daan en Matthias en wij lazen dit boek met Thibaut.Wij hebben dit boek niet helemaal gelezen.Wij vonden de prenten het mooist, vooral de prent met de olifant beladen met kogels en soldaten erbij.leger, kogels,ziek.

    voor kinderen die graag heel veel fantatie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lennert (wijkschool Haenhout)18 februari 2013 om 15:50

    Ik vond het saai en niets voor het tweede leerjaar.
    Ik denk dat de prenten geschilderd waren.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Louis Van Der Straeten ( kerkham 1 )21 februari 2013 om 11:24

    In het begin dacht ik dat het niet leuk was maar dan werd het alsmaar beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. luos bauer ik vont dit boek heel mooi het was ook spanent van het gevegt tusen de vieres

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bjarne (GBDES)8 maart 2013 om 14:28

    Ik vind het een leuk boek omdat ik het leger leuk vindt. Ik ben wel nieuwsgierig want ik weet niethoe het verder loopt met Davy.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leerlingen 2a, De Klaver17 maart 2013 om 15:25

    Het is een grappig boek. Het is een spannend boek en gaat over soldaten in je lichaam (maar dat kan natuurlijk niet echt). Zo leggen ze uit dat iemand ziek is. De tekeningen zijn zeer mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Yentl (wijkschool Haenhout)25 maart 2013 om 14:32

    het verhaal van de luiaard vond ik leuk.
    het verhaal gaat over een aap.
    ze maken het bos kapot

    BeantwoordenVerwijderen