zondag 4 oktober 2009

Liever de leugen - Jonas Boets


Christiaan Lagae en Arne Maenhout kennen elkaar al uit hun jeugd en Christiaan bezorgde Arne ook een job bij zijn eigen werkgever. Daar werkt ook de aantrekkelijke Katrien Houbrechts, die problemen heeft met haar ex Anthony. Christiaan raakt bij die problemen betrokken, zoals hij ook ongewild in de duistere praktijken van Arne verwikkeld raakt. Hij vertelt erover in de ene verhaallijn in dit boek. De tweede verhaallijn handelt over de gijzeling van Katrien, wier leven bedreigd lijkt. De politie is verdeeld over de te volgen strategie. Inspecteur Rykaert wil een inval doen, maar haar baas houdt dit tegen. Zij wil levens sparen en probeert de achtergrond van de betrokkenen te achterhalen.

Denk ook eens na over de volgende vragen :
  • Heb je deze thriller graag gelezen? Waarom of waarom niet?
  • Zit de plot goed in elkaar?
  • Is het verhaal geloofwaardig of zijn sommige dingen overdreven?
  • Komen alle personages levensecht of geloofwaardig over?
  • Op het einde van het boek komt er opeens een grote verandering: er blijken niet één maar twee ik-vertellers aan het woord geweest te zijn. Plots is niets nog wat het lijkt. Wat vond je hiervan?
  • Had je de ontknoping al door voor het einde van het boek of niet?
  • Is dit boek een aanrader, ook voor wie niet van thrillers houdt?

5 opmerkingen:

  1. Ik ken dit boek ni en het spreekt me ook ni aan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nelson Segers (destelbergen)16 februari 2012 om 20:22

    Ik vond het een heel spannend boek, met een zeer onverwacht einde. Ik heb er echt van genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt een goed boek, de moeite waard om te lezen. Ik raad het iedereen aan. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik lees niet graag boeken maar dit is echt een heel goed boek :D

    BeantwoordenVerwijderen