woensdag 12 augustus 2009

Zoon - Raf Walschaerts


Een ezelveulen geeft zichzelf de schuld van de dood van zijn vader tijdens een stevige woordenwisseling. Nachten en nachten ligt hij er wakker van, al 233 in totaal. Hier vertelt hij over zijn pa. En over die ene nacht, toen hij zo ontzettend kwaad werd en hij zijn pa opsloot in de schuur.

Denk ook eens na over de volgende vragen :
  • Een boek met pratende dieren : is dit een sprookjesboek, een prentenboek of toch een verhaal voor jullie leeftijd?
  • Wat vind je van de tekeningen in het boek?
  • Heb je de cd beluisterd? Vond je hem mooi? Is hij leuker dan het boek of geef je er de voorkeur aan om zelf het verhaal te lezen?
  • Kan je je inleven in de vader-zoon relatie: kan je je ouders heel graag zien en tegelijk vaak heftig ruzie maken over de kleinste dingen?
  • Als jij jezelf met een dier zou moeten vergelijken, met welk dier zou je dat dan doen en waarom?
  • Een aanrader?

6 opmerkingen:

  1. het is een leuk boek vooral omdat het een soort van gedichten verhaal en een beetje emotioneel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het is ook een leuk boek omdat het met muziek is

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ian van oostende (Sportbasisschool)11 oktober 2011 om 13:13

    Ik vind dat het boek niet voor onze leeftijd is.
    Het zijn mooie prenten.
    Ik heb niet naar de cd geluisterd.
    Moest ik mij met een dier vergelijken dan is dat een varken omdat ik me graag vuil maak.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vind het een speciaal boek, maar toch heel mooi.
    zo een luistercd is echt heel tof, ook al heb
    ik
    deze keer niet
    geluisterd.
    toch een dikke, dikke pluim!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook al komen er sprekende dieren in voor,toch vind ik het een boek voor "onze" leeftijd.Ik heb een stukje ven de CD beluisterd en ik vind het heel leuk met de muziekjes die er in voorkomen.Als ik me met een dier moet vergelijken kies ik een kat omdat ik me graag laat verwennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zarah(destelbergen)20 december 2011 om 10:50

    ik vond dit een mooi boek.
    maar ik vond het niet echt
    voor onze leeftijd. er stonden
    namelijk meer prenten in dan tekst.
    dit vond ik niet zo een leuk boek
    als ik het met de andere boeken vergelijk!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen