maandag 13 juli 2009

Hoog boven de huizen - Marvin Halleraker


In een hijskraan hoog boven de huizen, woont Alfred. Hij is machinist in de kraan en hoeft ’s avonds niet naar huis. Er valt daarboven altijd wel iets te doen en daar komen geen mensen aan je kop zeuren. Het leven van Alfred is erg rustig. Maar daar komt verandering in wanneer Ramona bij hem komt poetsen…

Denk ook eens na over de volgende vragen :
  • Heb je dit boekje graag gelezen?
  • Er staat niet zoveel tekst in dit boek. Is het daarom een makkelijk boek of vond je de tekst soms moeilijk?
  • Wat vind je van de tekeningen? Zijn ze belangrijk? Zou het verhaal hetzelfde zijn zonder de tekeningen?
  • Wat vind je van de kleuren die de tekenaar gebruikt (vooral bruin en grijs)? Zou het verhaal anders zijn met heel kleurrijke prenten?
  • Dit verhaal gaat vooral over de liefde. Is het daardoor een ‘meisjesboek’?
  • Alfred redt een katje en wordt een held. Zou jij ook graag ‘heldendaden’ doen of heb je al eens iemand of iets gered?

6 opmerkingen:

  1. margot(destelbergen)7 augustus 2011 om 09:53

    Het was een leuk verhaal. Mooie prenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Noah (Destelbergen)8 oktober 2011 om 16:35

    Ik vond het een saai boek. Ook de tekeningen vond ik niet zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. parcival rogge (sportbasisschool)15 november 2011 om 12:30

    Ik heb het boek niet zo graag gelezen omdat er niet zo veel tekst in staat. Ik heb het wel graag gelezen omdat er mooie tekeningen in staan.
    Het is geen meisjesboek, want de hoofdpersoon is een jongen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. fay (sportbasisschool)28 december 2011 om 19:59

    het waren soms moeilijke woorden om te lezen.
    toch mooie tekeningen.
    mooi boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. colin (sportbasisschool)28 december 2011 om 20:11

    ik vond het boek leuk.
    samen met mijn opa heb ik ooit eens een egel gered uit een net in de moestuin.
    het boek is ook voor jongens.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. lucas (sportbasisschool Heusden)9 januari 2012 om 18:41

    Ik vond het wel een betje raar

    BeantwoordenVerwijderen